Krokusy.

  • 15
  • 1012

Komentarze

  • 10.02.2016 07:24

    Fantastyczne krokusy, ale ja bym chciała wiedzieć czy tegoroczne i dlatego denerwuje mnie wyłączony EXIF :))
    I moja złość dotyczy wszystkich zdjęć, wszystkich fotosikowców, którzy mają wyłączony EXIF...
    Sorry, że moje marudzenie wypadło przy Twojej fotce, ale kiedyś musiało :))

    • lukaszend

      10.02.2016 08:13

      @amator11: Muszę Ciebie uspokoić 3 letnie i do tego kwietniowe ;)

    • 10.02.2016 08:20

      @lukaszend: Jak na trzyletnie to świetnie wyglądają ;))))))))

    • jl3044

      10.02.2016 08:22

      @amator11: Zdjęcie stare z 8 kwietnia 2013r. Co do udostępniania danych EXIF to się z Tobą całkowicie zgadzam ale skoro na Fotosiku panują takie zwyczaje, że większość użytkowników danych tych nie ujawnia to ja tylko dostosowuję się do tych zwyczajów. Popatrz na dzisiejsze wyróżnione zdjęcia. A może warto by podyskutować na ten temat tylko pytanie gdzie?
      Pozdrawiam.

    • lukaszend

      10.02.2016 08:26

      @amator11: W takiej chłodni to wytrzymają i kolejne trzy ;)

    • 10.02.2016 08:32

      @jl3044: Na pewno w "czytelni". Może ktoś zrobi taki wątek.
      Podobno w tych exifach są informacje dotyczące sposobu wykonania zdjęcia, tych wszystkich tajemniczych parametrów i nie każdy chce zdradzać swoje ustawienia. Ale mnie interesuje wyłącznie data wykonania zdjęcia i bardzo lubię jak jest podana :) Pozdrawiam...

    • 10.02.2016 08:34

      @lukaszend: Bez wątpienia, a nawet dłużej ;)))

    • lukaszend

      10.02.2016 08:39

      @amator11: Nie ma znaczenia czy jest włączone czy wyłączone i tak idzie to uzyskać, no chyba że ktoś będzie czyścił te dane przed umieszczeniem tu zdjęcia.

    • jl3044

      10.02.2016 08:47

      @lukaszend: Myślę, że jest to najlepsza odpowiedź fachowca w sprawie danych EXIF .
      Pozdrawiam.

    • 10.02.2016 08:49

      @lukaszend: No tak, ale jak już ktoś wyczyścił to znaczy, że sobie nie życzy i należy uszanować jego decyzję :) Nic na siłę...
      Tak na marginesie, kiedy zrobiłeś te tory?

    • 10.02.2016 08:56

      @jl3044: Ale co Ci da wiedza o danych EXIF ? W nich nie ma żadnej tajemnej wiedzy.
      Tam są parametry z chwili wykonania zdjęcia. Czyli typowo statystyczne dane czasami
      potrzebne do celów archiwizacyjnych.
      Ja zapisuję zdjęcia do publikacji w necie z Photohop'a z opcji "Zapisz dla Internetu"
      co z "automatu" czyści dane EXIF. Jest to uzasadnione tym,
      że jest to najkorzystniejszy sposób /najmniejsze straty jakości/ zapisu dla publikacji w Internecie.
      W celu uzyskania wysokich walorów technicznych obrazu TRZEBA !! je poddać procesom postprodukcji w dobrych edytorach graficznych, a parametrów obróbki nie ma w żadnym EXIF-ie.
      Oczywiście nie mam tutaj na myśli "psucia" zdjęć filtrami "artystycznymi" będącymi
      dziełem programistów a nie fotografa :)))

    • 10.02.2016 09:06

      @margraf: Ale ja tylko chcę datę i godzinę wykonania zdjęcia... Moja wyobraźnia tego potrzebuje :)

    • 10.02.2016 09:11

      @amator11: Rozumiem to i szanuję. chcesz wiedzieć - zapytaj :). Ja nigdy nie ukrywałem informacji na temat okoliczności wykonywania zdjęcia jego obróbki, kompozycji, technologi itd :))).
      Tymczasem na Fotosiku zainteresowane są co najwyżej dwie osoby i z Nimi dzielę się
      informacjami o które pytają :)
      Jestem gotów dzielić się swoimi doświadczeniami z każdy kto tylko będzie chciał je poznać :)))

    • 10.02.2016 09:17

      @amator11: Są programy do obróbki zdjęć, które automatycznie zmieniają datę wykonania na datę obróbki. Łatwo zakłamuje to EXIF samo z siebie i nawet ten EXIF nie daje wiarygodnych informacji ;)

    • 10.02.2016 09:25

      @snapshot: W takim razie poddaję się... Będę cierpieć w milczeniu ;))
      Pozdrowienia dla DARKA :)

    • lukaszend

      10.02.2016 09:26

      @snapshot: Kwestia ustawień i programu. No ale to temat rzeka.

    • 10.02.2016 09:37

      @lukaszend: Kończąc temat stwierdzam, że pięknie i interesująco nam się te krokusy rozwinęły ;)))

    • vika38

      10.02.2016 21:06

      @jl3044:  Te zwyczaje panują tutaj od niedawna, kiedyś EXIF był obowiązkowy i ja się do tego stosuję. Też mnie to denerwuje, nie wiem dlaczego zasady zmieniają się tak często, i w ogóle do kogo można takie pytania zgłaszać ?

    • vika38

      10.02.2016 21:08

      Ech, widzę że już tutaj po dyskusji, szkoda że wcześniej wszystkich komentarzy nie przeczytałam...

  • assa0112

    10.02.2016 08:08

    taka wiosna też ma swój urok

  • lukaszend

    10.02.2016 08:10

    No bajka dosłownie.

  • 10.02.2016 10:00

    Jestem innego zdania, lubię widzieć te dane, nie ma programu , który by wycinał EXIF, mam Photoshopa i i kilka innych programów, dla mnie brak tych danych zawsze budzi podejrzenia, czy to aby autorskie zdjęcia, niech przy fotce nawet Nokia będzie wtedy jestem pewien iż zdjęcie jest autorskie, a przynajmniej zamieszczający ma zgodę na jego publikację, dziś bardzo łatwo ściągnąć np: z Fickra czy innych portali z 10 lat wstecz, nikt tego nie sprawdzi, i tam już nie będzie żadnych danych, zresztą co to za tajemnica, ja chętnie bym jeszcze doradził jakich ustawień używać gdybym był fachowcem, lubię podpatrywać ale w większości brak danych, daty mnie nie interesują, bo te można zmieniać, a jeśli to tajemnica należy uszanować, ale wątpliwości pozostaną. Pozdrawiam

    • 10.02.2016 10:10

      @tans84: ... czyli zdjęcia bez EXIF-u podważają autorską wiarygodność ??? ... Dziękuję za słowa szacunku :))) ...

    • 10.02.2016 10:13

      @margraf: Ja zgodzę się ze Stasiem.
      Zachodzi wtedy pewne prawdopodobieństwo nieautorskiego zdjęcia.
      Sam nieufnie patrzę na piękne zdjęcia nowych Użytkowników, którzy nie mają EXIFu.
      Ile było już przykładów dodawania zdjęć z internetu...

    • dorota84

      10.02.2016 10:15

      @tans84: Co do daty kompletnie nie przywiązuję do tego wagi, nie mam daty i godziny ustawionej dobrze w aparacie...a obróbka zdjęcia, owszem lubię coś przy nich porobić, przekadrować, rozjaśnić, przyciemnić, usunąć szumy....dobrze by było gdyby był taki wątek, że wstawiamy zdjęcie surowe i po przeróbce co można z tego uzyskać, można by było wtedy podyskutować co można przy danym zdjęciu zrobić a czego nie...chyba już coś takiego było na Fotosiku...to się nazywało mistrz retuszu, czy jakoś tak. Miłego dnia dla Wszystkich:)

    • 10.02.2016 10:18

      @snapshot: Nie obrażajcie ludzi :/ ... naprawdę. Jest coś takiego jak prawnie usankcjonowanie "oświadczenie". Ale skoro wszędzie wszędzie oszustwo, poinformujcie Admina :))) ... wyłączam się z dyskusji ... to bez sensu !!!

    • 10.02.2016 10:26

      @margraf: Nie rozumiem dlaczego tak się unosisz?
      Czy ktoś został obrażony? Dyskutujemy na temat tego kto jak odbiera ukrywanie EXIF.
      W mojej ocenie brak EXIF w dużej części związane jest z nieautorskimi zdjęć, przy czym nikogo nie posądziłem o umieszczenie nie swoich zdjęć.
      Jeżeli to Cię obraża (lub kogoś innego), to masz pewien problem ze zrozumieniem wypowiedzi.
      Pozdrawiam

    • 10.02.2016 10:28

      @snapshot: Robisz zadymę

    • 10.02.2016 10:30

      @margraf: To odpowiedz mi na jedno pytanie:
      gdzie i w jaki sposób obrażamy ludzi?
      Nie potrafię tego znaleźć, a lepsze zrozumienie pozwoli mi na lepsze odniesienie się do tych słów.

    • 10.02.2016 10:31

      @snapshot: Nie karmić Trolla ... EOT

    • 10.02.2016 10:36

      @margraf: Jedyną osobą która w tym momencie obraża jesteś Ty.
      Skoro nie chcesz odpowiedzieć na banalne pytanie, to faktycznie koniec tematu.
      Ja tam wolę się dogadać i nie robić problemu z niczego.
      Pozdrawiam

    • 10.02.2016 10:59

      @margraf: Tego nie napisałem, ale budzą wątpliwości, zresztą napisałem, że szanuję taką decyzję, wiedziałem, iż rozpętam "burzę" nikogo nie obraziłem, nie miałem takiego zamiaru, jako typowy amator pomocne mi były te dane, ale skoro ktoś to celowo ukrywa, ma w tym jakiś cel.

    • 10.02.2016 11:04

      @tans84: Stasiu, to nie ma sensu. Nie róbmy już bałaganu pod fotką jl3044.
      Myślę że jasno się wyrażaliśmy i niech się to skończy. Każdy ma prawo do własnego zdania. Usunięcie ze znajomych było dla mnie dowodem postawy jaką zaobserwowaliśmy. Szkoda psuć atmosferę i tyle.
      Miłego dnia.

    • 10.02.2016 11:05

      @tans84: Zapis w PS-ie w opcji "zapisz dla internetu" pozwala naprawdę najbardziej optymalnie skompresować zdjęcie do prezentacji. Przy okazji jednak ta opcja kasuje dane EXIF. I nie mamy na to wpływu. Natomiast poddawanie autentyczności i praw autorskich, bo brak EXIF-u jest powaznym zarzutem. Wychodzi bowiem na to, że moje fotografie bez tych danych budzą wątpliwości ? ... jakie Proszę po imieniu :)

    • lukaszend

      10.02.2016 12:26

      @tans84: Jak podepnę M42 na pierścieniu do DSLR to też to będzie budzić wątpliwości ?

    • lukaszend

      10.02.2016 12:35

      @tans84: Jeszcze jedna kwestia. Dlaczego niektóre Twoje zdjęcia są pozbawione danych EXIF ?

    • jl3044

      10.02.2016 18:57

      @tans84: Zgadzam się z Tobą a dlaczego przestałem ujawniać dane EXIF to już podałem w moim pierwszym komentarzu. Od jutra dane te będę ujawniał bo myślę, że po takiej nieoczekiwanej i burzliwej dyskusji inni postąpią podobnie.
      Pozdrawiam.

    • vika38

      10.02.2016 21:09

      @tans84: Zgadzam się w pełni ze zdaniem Staszka !

    • vika38

      10.02.2016 21:13

      No cóż, moja odpowiedź miała być pod komentarzem Tans 84, ale tak to jest jak ktoś za późno włącza się do dyskusji. Ja też lubię wiedzieć przynajmniej, czy zdjęcie jest aktualne, a jeśli jakieś archiwalne wstawiam, to od razu komunikuję... taką mam zasadę ;)

    • 11.02.2016 10:17

      @jl3044: Nie ma sprawy "lukaszend" zadałeś sobie wiele trudu, ażeby ze 100-u fotek znaleźć jedną bez danych EXIF, to program "Online Photo Editor" o którym pisałem wykasował je, mam oryginalną z danymi, ale nie widzę opcji podmień, jest tylko retusz i podmień, ale wykasuję ją.Pozdrawiam.

    • 11.02.2016 10:20

      @tans84: ... ale jakim celu podmieniać ???

    • vika38

      19.02.2016 19:13

      @jl3044:  Popatrzyłam jak jest w innych galeriach; rzeczywiście - część użytkowników nie ujawnia danych o zdjęciu. Kiedyś było inaczej, ludzie zwracali na to uwagę. Ale chyba rzeczywiście trzeba to uszanować jak kto swoją galerię prowadzi - to jest prywatna sprawa. Myślę, że nie ma się o co kłócić i że się nie obraziłeś. Dawaj tutaj nowe fotki, bo naprawdę ładne zdjęcia robisz, ja już przestałam zwracać uwagę na ten EXIF :-))
      Pozdrawiam ;

    • 23.02.2016 13:36

      @vika38: Hmmm czyli śmiało można zgłosić do naj jako autorskie zdjęcie np. tę pracę:
      http://www.fotosik.pl/zdjecie/f6655dbdc66e5368 ;)
      To tylko przykład, który pokazuje moją ostrożność do nowych profili z wyłączonym EXIFem.

    • vika38

      23.02.2016 20:08

      @snapshot:  Wiesz Damian, ja wychodzę z założenia, że jeśli ja jestem uczciwa to inni też są. Nie muszę się też martwić, czy ktoś zakwestionuje autorstwo moich zdjęć, ani się nie martwię, że ktoś pod moją fotkę się " podszyje ", bo moje zdjęcia całkiem przeciętne są ;-)
      Ale faktycznie - niedawno znalazło się w wyróżnionych zdjęcie trzech piesków. Ktoś zwrócił uwagę, że identyczne jest w jakiejś " tapeciarni " pod innym nickiem; to zdjęcie znikło z Fotosika, ale niesmak został...
      Ale jak już powiedziałam - niech każdy robi jak uważa z tymi danymi o zdjęciu, przecież dorośli i odpowiedzialni jesteśmy, prawda ?..

    • 24.02.2016 08:38

      @vika38: Ostatnio znalazłem kilka swoich zdjęć na forach internetowych i blogach. Pomimo że nie są to jakieś świetne foty, ktoś pokusił się o ich podebranie. Zauważyłem to tylko dlatego, że wzrosło mi zużycie transferu zewnętrznego. Jesteś już długo na Fotosiku i na pewno pamiętasz, że była opcja blokowania prawego przycisku myszki żeby ukrócić kradzieże. Przeciętność to pojęcie względne :)
      Bywało już kradzione zdjęcie w Pojedynku... Ludzie nie tylko dla jakiejkolwiek korzyści podkradają fotki. Często to chyba kompleksy i chęć poczytania miłych komentarzy do nie swojej pracy...
      Jak najbardziej zgadzam się z Tobą i odpowiadamy za swoje czyny.
      Jednak wątpliwe prace bez EXIFu nie będą przeze mnie zgłaszane, bo w to miejsce czekają dziesiątki może i słabszych fotek, ale za to autorskich :)
      Pozdrawiam

  • dorota84

    10.02.2016 10:16

    Krokusy są cudowne. Mogą być i trzyletnie:))

  • Emgosia

    10.02.2016 10:18

    duet wiosny z zimą wypadł rewelacyjnie!

  • jovanka1

    10.02.2016 11:10

    Ja lubię jak jest EXIF, mogę podejrzeć parametry. Choć przy moim sprzęciku niewiele to daje, bo on nie ma wielu możliwości , ale te parametry zawsze mnie ciekawią:)

  • jovanka1

    10.02.2016 11:11

    A krokusy prześliczne :)

  • dakron1

    10.02.2016 11:23

    śliczne zdjęcie, czas sie go nie ima :)

  • lidiaizabela

    10.02.2016 11:46

    piękne

  • keteim1

    10.02.2016 13:30

    Krokusy piękne,dajmy na luz:)

  • 10.02.2016 14:05

    Śliczne są

  • 10.02.2016 16:06

    Piękne foto :) .

  • vika38

    10.02.2016 21:15

    Oczywiście najważniejszy jest temat, a te krokusy na śniegu są wyjątkowe ...

  • FotoAmatorNikon

    10.02.2016 21:42

    Świetne krokusy :D

  • 10.02.2016 21:45

    Zapachniało wiosną. Piekne foto :)

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

Zaloguj się

Inne zdjęcia użytkownika

Informacje o zdjęciu

Przesłane 10.02.2016 07:10