25/69
21.11.2014 09:28
Zostawiam w pamięci :)
jeśli mam oceniać kompozycję to poza tym ludzikiem w kadrze, jest spoko ale jeśli mam oceniać technikę i jakość wykonania to tak jak napisał kolega poniżej....zbyt ciemny pierwszy plan...spójrz na pień i konary drzewa, nie widać na nim żadnych szczegółów, wszystko w cieniu, balans beli...dla mnie za wysoka temp....to że w aparacie ustawisz pochmurna pogoda gdy jest pochmurno, nie znaczy że aparat odpowiednio odwzoruję biel i czerń dlatego warto zapisywać zdjęcia z formacie RAW, tym bardziej, że Twój aparat na to pozwala.
Zdjęcie w formacie RAW jest zdjęciem surowym, któremu Ty nadajesz odpowiedni kształt...możesz rozjaśnić te partie które poprzez sporą różnicę w expozycji w różnych partiach zdjęcia są zbyt ciemne i odwrotnie, możesz również dobrać odpowiedni balans bieli a to tylko kropla w morzu możliwości, to tak jakbyś sama wywoływała zdjęcie we własnej ciemni i miała wpływ na końcowy efekt zdjęcia, ale od tego żeby to wszystko wytłumaczyć są książki a nie ja.....piszę to pod Twoim zdjęciem a to tyczy się dość sporej Fotosikowej gromadki...macie fajne, nierzadko drogie aparaty a robicie zdjęcia na automatach bez żadnej ingerencji z własnej strony....wykadrować, wcisnąć spust migawki, wysłać na fotosik done! nie interesuje was po co w waszych aparatach jest tyle ustawień a po prostu wciskacie "auto" nie zastanawiacie się dlaczego Wasz aparat oferuje zapis zdjęć w RAW, TIFF i po co to, po prostu ustawiacie JPG później dziwicie się dlaczego Wasze zdjęcia są tak krytykowane
22.11.2014 14:29
Z tym, że miłośnicy RAW muszą oprócz Ps Lightroom zabezpieczyć się w dodatkowe dyski z dużą pojemnością bo jedno zdjęcie po obróbce i zapisie w Tiff ma 100 mb i to jest niewątpliwy minus . Moim zdaniem amatorom takie rzeczy nie są potrzebne, sama też tego nie robię, jeśli moje zdjęcia nie mają charakteru zawodowego - tonacje, balans bieli, poziomy itp. można z powodzeniem podciągnąć w tradycyjnym PS i na potrzeby takie ,jak tutaj zupełnie wystarczą.
absolutnie zgadzam się z Tobą Thean, oczywiście że dla amatora niby powinno wystarczyć o ile wie jak używać swój aparat....tylko proszę powiedz mi droga Thean jak taki amator może konkurować z Tobą, przecież nie powiesz mi, że Twoje zdjęcia które biorą udział w konkursach są wykonane w jpg i nie przeszły całej masy post-produkcji?!
kurcze, nie każdego stać na PS, nawet LR jest dość drogi ale programy do wywoływania zdjęć są najczęściej dodawane do aparatu....chwalisz się swoimi super zdjęciami, którymi niewątpliwie są....konkurujesz profesjonalnie zrobionymi zdjęciami z zupełnymi amatorami, jednocześnie mówiąc im, że nie potrzebują profesjonalnej obróbki zdjęć...cóż za hipokryzja!!!!
Może watro pokazać im jak stać się stać lepszymi fotografami, gdzie popełniają błędy?!....ja chociaż czasem próbuję to zrobić !
23.11.2014 12:06
RAW, TIFF, JPG, PS, LR, IQ - a niech tam... Dla mnie ujęcie jest urocze. Postać ludzka jak najbardziej mi pasuje, a i jej położenie w kadzrze nie przeszkadza, wszak nie jest tematem głównym tylko dodatkiem, ozdobą. Jestem za...
23.11.2014 12:27
Do wiadomości Wszystkich - jestem kompletną amatorką . Uczę się wszystkiego sama, korzystając z sieci, rad innych, podpatrując , analizując itd. Mam sprzęt średniej klasy amatorskiej. Wszystkie dostępne w sieci moje zdjęcia są zrobione w JPG i obrobione za pomocą PS . Wypraszam sobie zatem nazywanie mnie hipokrytką,bo zwyczajnie sobie na to nie zasłużyłam. Nie masz dziś fotografa, który nie obrabia swoich zdjęć za pomocą jakiegokolwiek programu i nie jest to żadną wadą zdjęcia. Co zaś tyczy się pokazywania innym gdzie popełniają błędy - często to robię, jednak nie spotyka się to z aprobatą - większość - przynajmniej tutaj - woli słodzenie i koleżeńskie przysługi niż konstruktywną krytykę. Sama też wiele krytyki przyjęłam,zanim zaczęłam poprawnie spoglądać na to, co robię.
23.11.2014 12:32
...Piszesz "Chwalisz się swoimi zdjęciami" - a cóż robimy wszyscy wystawiając swoje zdjęcia ? Wszyscy chcemy, aby to co robimy spodobało się innym - i wypieranie się tego jest właśnie hipokryzją ! Jeśli się spotykamy z krytyką przyjmujemy ją, naprawiamy błędy i znów wystawiamy zdjęcie - jeśli się podoba, to znaczy, że to co robimy ma sens, że warto ... Miło jest , gdy oprócz samego autora ktoś jeszcze zatrzyma się na dłużej przy Twojej pracy - przecież po to właśnie fotografujemy,aby powodować przyjemne odczucia w odbiorze ...
23.11.2014 12:40
Reasumując - można w JPG - u robić dobre foty - trzeba tylko chcieć :)
Zakończę temat anegdotą:......... Helmut Newton w restauracji. Kucharz: - Pana fotografie bardzo mi się podobają. Na pewno ma pan bardzo dobry aparat. Newton po kolacji: - Jedzenie było przepyszne, ma pan z pewnością bardzo dobre garnki.
Thean, jeśli rzeczywiście wszystkie zdjęcia które dajesz na fotosik są zarejesrtowane aparatem jako format JPG i później obrabiane w PS to bardzo Cię przepraszam za nazwanie hipokrytką, bardzo przepraszam!! Ja po prostu zapisuję w dwóch, tym bardziej jeśli wiem, że będą podlegały dalszej obróbce i nigdy nie zdecydowałbym się na zapisanie tylko w jpg który jest formatem stratnym jak dobrze wiesz, tym bardziej że piękne światełko trwa najczęściej chwilkę a i często naprawdę trzeba się namęczyć z odpowiednim skomponowaniem ujęcia, to w jakim formacie będzie produkt końcowy zależy od jego przeznaczenia ale wejściowy powinien być jak najlepszy a takim jpg niestety nie jest.....stąd też taka moja reakcja w poprzednich wypowiedziach, Nigdy również nie powiedziałem że jestem przeciwnikiem PS, sam go używam i sam namawiam do używania, jeśli kogoś na niego stać ale umiejętnie bo efekt może być opłakany
W jednym z poprzednich konkursów przeczytałem komentarz, że ludzie zachowują się tutaj jak "towarzystwo wzajemnej adoracji" i jest w tym dużo prawdy...."ja napiszę, że mi się twoje zdjęcie podoba to napiszesz to samo u mnie" tylko po cholerę, przecież przy takim ocenianiu nie zrobię żadnego postępu w robieniu coraz lepszych zdjęć. Czasem widzę dodane nowe zdjęcia....kawałek patyczka, bez składu i ładu, totalna porażka a pod nim same pochwały och, ach...później takie zdjęcie jest dawane konkursu...no bo takie piękne....a tam ta sam osoba co wychwalała, teraz krytykuje takie zdjęcie po całości. Dlatego też jeśli już krytykuje jakieś zdjęcie to staram się coś zasugerować aby je polepszyć, co nie znaczy się że musze mieć rację. I tu taki apel do oceniających, jeśli już mówisz "ble" to wyjaśnij co takiego w nim jest "ble" i jak to poprawić a wtedy jakość takich konkursów będzie o niebo lepsza ( zgadzasz się ze mną @Jiin?)
24.11.2014 18:32
Tym razem Robank, zgadzam się z Tobą w każdym z aspektów tematu - i co do rodzaju zapisu, i co do TWA... A przeprosiny przyjęłam :)
Przepraszam również w tym miejscu Autora zdjęcia, za to, że troszkę nam się temat "smyknął ", zaraz to naprawię.
Wydaje mi się, że na górną część zdjęcia został nałożony jakiś filtr, albo gradient i stąd może balans bieli, o którym pisał Robank, a także bardzo czarne gałęzie.Mnie się wydaje, że wady , o których mówimy zostały przez Twórcę nałożone celowo i być może taka była Jego wizja, a w takim razie, czy to są wady ? Gusta, o których wiadomo ...
24.11.2014 20:48
Bardzo ładne zdjęcie. Najbardziej podoba mi się tutaj ta gra barw, te same barwy powtarzają się konsekwentnie na drzewie, liściach pod drzewem, krzakach i trawie nad wodą, co daje niezwykle piękny i malarski efekt.
25.11.2014 02:37
a mnie sie podoba, jest klima i bardzo ładny kadr. Głosuję ZA.
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!
Zaloguj się
21.11.2014 06:59
"Ludzik" jest tam zbędny.
W takim oddaleniu po prostu jest nieco większą plamką.
Fajny pomysł, ale zbyt ciemno