Nazwa firmy to bardzo ważny aspekt, jeśli rozpoczynasz swoją działalność. Współcześnie, kiedy od samego początku buduje się renomę, stawia się na profesjonalizm i wysoką jakość, warto też zadbać o to, by firma miała godną nazwę. Stojąc przed tym trudnym wyborem, warto zebrać jak najwięcej danych i informacji, dzięki którym stworzysz oryginalną, chwytliwą, zapadającą w pamięć nazwę. Sprawdź, jakie cechy powinna posiadać dobra nazwa dla firmy, skąd czerpać inspiracje oraz dlaczego warto zdecydować się na zastrzeżenie nazwy firmy bądź logotypu!
Cechy charakterystyczne dobrej nazwy dla firmy
Niezależnie od tego, jaką branżę reprezentujesz, warto przestrzegać kilku zasad, aby nazwa Twojej firmy była naprawdę dobra! Oto kilka cech, które mogą Ci w tym pomóc:
- nazwa powinna być krótka — ta podstawowa zasada jest w stanie znacznie uprościć Ci życie. Zwięzła nazwa potrafi rewelacyjnie zapaść w pamięć klientom oraz kontrahentom. Dość łatwo jest ją też powtórzyć, a przecież o to chodzi!
- nazwa powinna kojarzyć się pozytywnie — pozytywne skojarzenia sprawią, że klienci będą chętniej korzystać z konkretnych usług;
- warto sprawdzić nazwę w innych językach — nawet jeśli na początku nie planujesz ekspansji swojej firmy na zagraniczne rynki, nie oznacza to, że w przyszłości nie przyjdzie Ci to do głowy. Rozrastająca się firma powinna mieć dobrze brzmiącą nazwę w językach obcych, np. w języki angielskim, niemieckim, francuskim czy hiszpańskim.
- sprawdź, czy nazwa ma wolną domenę internetową — jedną z kluczowych cech jest to, czy domena pod konkretną nazwę jest wolna. Żyjemy w XXI wieku, gdzie spora część życia czy interesów toczy się w sieci, promocja firmy również często odbywa się przy pomocy Internetu, dlatego warto mieć wolną domenę, która będzie pasować do nazwy firmy.
- nie twórz nazwy z polskimi znakami — podawanie nazwy firmy przez telefon, literowanie jej zagranicznym kontrahentom może być kłopotliwe, dlatego warto zadbać o łatwość jej wypowiadania. Brak polskich znaków fonetycznych z pewnością to ułatwi.
Skąd brać inspiracje dla nazwy swojej firmy?
Zakładasz firmę budowlaną i zastanawiasz się, skąd zaczerpnąć inspiracje dla jej nazwy? Nie da się ukryć, że rynek jest pełen konkurencji. Im młodsze pokolenie, tym większe parcie na nietuzinkową reklamę, ciężej przebić się do odbiorców, a najwyższa jakość wykonania nie zawsze jest tym głównym czynnikiem wpływającym na wybór odpowiedniej firmy. Dlatego tak istotne jest, by nadać przedsiębiorstwu naprawdę chwytliwą nazwę wzbudzającą zaufanie i szacunek, ułatwiającą prowadzenie działań marketingowych.
Chcąc założyć firmę, która będzie odnosić sukcesy, lepiej zrezygnować z pospolitych nazw firm budowlanych składających się z pierwszych liter imienia i nazwiska właściciela lub z wyrazów “dom”, końcówek “-bud”, “-pol” i innych.
Gotowa nazwa dla firmy to doskonały sposób na to, by mieć unikalną i atrakcyjną nazwę z wolna domeną w zaledwie kilka dni. Jeśli masz natomiast więcej czasu i koniecznie chcesz by Twoja nazwa została uszyta na miarę, przez specjalistów, wówczas rozwiązaniem jest tworzeniem nazwy firmy.
Pamiętaj, czasy gdzie królowały REMONTEXy, REM-BUDy czy ZDCHIMARe odeszły i już nie wrócą. Rynek się zmienia, zmieniają się pokolenia, i konieczne jest komunikowanie się z nimi w sposób, do jakiego są przyzwyczajeni i jakiego oczekują. Mała firma też zasługuje na to, by mieć profesjonalną markę.
Zastrzeżenie nazwy firmy — dlaczego warto?
Niezależnie od tego czy wybierzesz gotową nazwę dla firmy, czy też zdecydujesz się na indywidualny projekt, Twoja kandydatka na nazwę firmy powinna być bezpieczna pod kątem prawnym. To niezbędny warunek do tego byś w spokoju mógł przez kolejne lata budować swoją markę.
Nazwa firmy, która jest ceniona przez klientów, ma wyrobioną renomę, okazuje się bardzo cenną wartością. Dlatego już na początku biznesowej drogi warto ją zastrzec, aby mieć wyłączne prawo do używania nazwy jako znaku towarowego. W ten sposób nazwa firmy marka zostanie objęta ochroną prawną na wypadek, gdyby pojawiła się nieuczciwa konkurencja. Zastrzeżenie nazwy jako znaku towarowego daje również prawo do legalnego i bezpiecznego wykorzystywania zarejestrowanej domeny.
Warto poważnie zastanowić się nad rejestracją nazwy firmy jako znaku towarowego, ponieważ w ten sposób możesz zadbać o własne bezpieczeństwo biznesowe.
Artykuł sponsorowany
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!
Zaloguj się