Od dłuższego czasu sprzedaż internetowa cieszy się coraz większą popularnością: coraz częściej kupujemy za pośrednictwem e-sklepów oraz wybieramy popularne portale aukcyjne. Podstawowym środkiem przekazu informacji o sprzedawanych produktach są zdjęcia - pozwalają nam na najlepsze zapoznanie się z towarem i często są kluczowym elementem prowadzącym do ostatecznego zakupu. Sprzedający często zapominają jak wielki wpływ na powodzenie aukcji ma estetyczne przedstawienie produktów.
Poniżej kilka rad dla początkujących, które sprawią, że Wasze zdjęcia będą wyglądały o wiele lepiej.
1.Aparat
Nie musisz posiadać zaawansowanej lustrzanki, wystarczający jest zwykły kompakt lub wysoko pixelowe aparaty wbudowane w telefony. Aby uzyskać dobry efekt warto zmienić kilka ustawień.
Przede wszystkim ISO - pamiętajmy, że przy automatycznych ustawieniach w niedoświetlonych warunkach aparat podpowie nam wysoką wartość, która wywoła efekt ziarnistości na zdjęciach.
Prawidłowo ustawiony balans bieli jest niezbędny przy aukcjach np. ubrań, gdzie oddanie barw jest bardzo istotne.
Lampa błyskowa używanie lampy błyskowej w większości przypadków sprawi, że na sprzedanych przedmiotach pojawi się jej odbicie oraz przekłamanie kolorów - dlatego najlepiej całkowicie z niej zrezygnuj.
2. Statyw
Może okazać się dla Ciebie niezbędnym narzędziem, które znacząco wpłynie na ostrość Twoich zdjęć. Ustawienie aparatu na statywie zredukuje ruch podczas fotografowania. Pamiętaj, że gdy nie jesteś zadowolony ze stabilności swojego sprzętu zawsze możesz użyć dodatkowego dociążenia.
3. Światło
Wspominaliśmy, że należy unikać lampy błyskowej - najłatwiejszym rozwiązaniem będzie robienie zdjęć, gdy mamy do dyspozycji światło dzienne. W wypadku zbyt ostrego światła padającego na nasz przedmiot wprost z okna przyda nam się blenda lub biała kartka papieru, która pozwoli na doświetlenie obiektu.
Gdy naszą jedyną opcją jest użycie światła sztucznego za pomoc mogą nam posłużyć domowe lampki - najlepiej te z dość szerokim kloszem, które pozwolą na lepsze rozproszenie światła.
4. Tło
Podstawą jest użycie tła w jednolitym kolorze, które nie będzie odciągało uwagi od fotografowanego przedmiotu - wielu sprzedawców popełnia błąd robienia zdjęć na tle obrusu, łóżka - nagromadzenie wzorów i kolorów w wypadku sprzedaży np. telefonu nigdy nie wpływa korzystnie. Tutaj po raz kolejny pomocna może się okazać biała kartka papieru.
5. Kadrowanie
Pamiętaj żeby skupić się na kadrze, który będzie zawierał tylko obiekt aukcji. Wszystkie dodatkowe elementy zamieszczone na zdjęciu nie są mile widziane - wpłyną jedynie negatywnie na odbiór przedmiotu.
Jeżeli przedmiot posiada cechy użytkowania lub wady koniecznie użyj zbliżeń, które dokładnie pokażą rozmiar i umiejscowienie usterki.
02.04.2016 13:28
Szkoda, że podajecie tylko tytuły /bez wnikania w meritum/ zagadnień na których należy się skupić podczas wykonywania fotografii produktowej. A fotografia tytułowa to przykład jak nie należy fotografować !!!