Temat: jeden przedmiot - wiele ujęć
Jeden przedmiot może mieć wiele znaczeń w zależności od tego w jakim otoczeniu go zobaczymy, jaki ma kolor, czy jest nowy czy zniszczony, kto jest z nim związany, co znajduje się w tle itp.
Postarajcie się wybrać ze swojego otoczenia jeden przedmiot i sfotografować go w kilku różnych miejscach, stylizacjach, sytuacjach, w innym oświetleniu. Niech w zależności od tych wszystkich czynników nabierze za każdym razem innego znaczenia. Może warto pomyśleć nad kolorowym oświetleniem, czy wyjściem w plener?
Przykład pomysłu: dziecięca zabawka
Miejsca i konteksty:
- wśród mnóstwa innych zabawek - pokazanie konsumpcjonizmu, mnogość przedmiotów w dziecięcym pokoju
- zniszczona zabawka w oszklonej gablocie - ważny przedmiot z dzieciństwa, pamiątka rodzinna; obiekt w muzeum
- pogryziona, leżąca na trawie - zabawka psa czy zabawka dziecka?
- zabawka leżąca na stole w biurze - prezent? dziecko poszło z rodzicami do pracy?
- zabawka na białym tle - zdjęcie reklamowe
- zabawka umieszczona na czarnym tle, widać tylko obrys - skojarzenie z zabawką z horroru
- zabawka z ręcznie robionymi ubrankami - właściciel dba o środowisko?
Celem zadania jest ćwiczenie umiejętności ustawienia zaplanowanej i przemyślanej wcześniej kompozycji, tak by uzyskać efekt estetyczny oraz nadać fotografii odpowiednie znaczenie.
Przykładowy temat: pierścionek
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!
Zaloguj się