Instagram jest serwisem społecznościowy, który pozwala na zamieszczanie fotografii. Rozwija się od wielu lat bardzo szybko. Eksperci są zdania, że już niedługo pod względem popularności dorówna samemu Facebookowi. Potencjał ten dostrzegają również blogerzy oraz specjaliści od marketingu i reklamy.
Na Instagramie bardzo łatwo można zamieszczać własne treści. Można wyszukiwać interesujące fotografie po nazwach użytkowników, bądź po tzw. hasztagach. Zdjęcia można polubić lub skomentować. Istnieje również opcja obserwowania wybranych profili. Od jakiegoś czasu na Instagramie funkcjonuje również funkcja wysyłania i odbierania wiadomości.
Jak działa Instagram?
Instagram to portal społecznościowy, który służy do publikowania fotografii i filmów. Umieszczone w nim materiały posiadają kwadratowy kształt, który kojarzy się ze starymi zdjęciami, robionymi przez aparaty Polaroid. Serwis ten wystartował w roku 2010. Początkowo był dostępny jedynie dla użytkowników iPhone'a. Dwa lata później pojawiła się aplikacja na system Android, a Instagram wykupił Facebook za miliard dolarów. Tylko w ciągu sześciu lat liczba użytkowników serwisu wrosła z 1 mln do 500 mln osób (dane na grudzień 2016 roku).
Na Instagramie, podobnie jak na Twitterze czy Facebooku, umieszczane treści można oznaczać za pomocą hasztagów (słowa klucze poprzedzone znakiem #), tak aby inni mogli je łatwo i szybko odnaleźć. Tagi te powinny być jednak dopasowane do danego zdjęcia. Duża ilość hasztagów to szansa na dotarcie do większej liczby osób, ale nie wolno z tym również przesadzić.
Z czego wynika ogromna popularność Instagramu?
Jeszcze kilka lat temu nikt nie słyszał o Instagramie, a dzisiaj jest to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na całym świecie. Liczba jego użytkowników wynosi kilkaset milionów osób i cały czas rośnie.
Kilka lat temu właściciele Facebooka wykupili Instagram od pomysłodawcy portalu. Wiele osób uważało wówczas, że jest to zachcianka lub błąd. Tymczasem okazało się to być świetną inwestycją. Z czego wynika tak duża popularność Instagrama? Przede wszystkim jest on bardzo prosty w użyciu. To też szansa na śledzenie życia innych osób, w tym również gwiazd świata show businessu. Wszystko to bez konieczności wychodzenia z domu. Dzisiaj coraz więcej osób rezygnuje z Facebooka właśnie na rzecz Instagrama, gdzie najważniejsze są fotografie i filmy video.
Jak zdobyć popularność na Instagramie?
Aby zdobyć popularność na Instagramie warto przestrzegać kilku zasad. Dobrze jest wybrać ciekawą i oryginalną nazwę dla swojego profilu. Powinna być ona chwytliwa, ale jednocześnie prosta i łatwa do zapamiętania. Idealnie jeśli dodatkowo wskazuje na to, co dany profil zawiera. Oprócz tego warto zadbać o intrygujące zdjęcie profilowe. To tak samo ważne jaka sama nazwa użytkownika.
Kolejnym krokiem jest wymyślenie sposobu, pomysłu na swój profil. Warto chwalić się na nim swoimi pasjami, np. tańcem, gotowaniem czy rysowaniem. Wówczas do grona followersów dołączą nie tylko znajomi, ale i osoby zainteresowane danym tematem. Kluczem do sukcesu jest spójność pokazywanego contentu. W opisie profilu warto krótko wyjaśnić, czego będzie dotyczył. Ma to być zachęta do jego regularnego odwiedzania.
Ogromne znaczenie ma również jakość zdjęć. Na Instagramie nie ma miejsca na fotografie słabe i źle wykadrowane. Najlepiej wykonywać je profesjonalnym aparatem. Aparaty w smartfonach robią wprawdzie coraz lepsze zdjęcia, ale i tak nie są one w stanie dorównać klasycznym aparatom. W razie potrzeby można zainwestować w dodatkowe obiektywy. Warto też stosować filtry, aby nieco udoskonalić fotografie. Opisy do zdjęć powinny być ciekawe, zabawne i interesujące. Dobrze jest oznaczać w nich miejsca czy znajomych.
Poza tym, oczywiście na portalach społecznościowych najważniejsza jest aktywność. Trzeba więc regulowanie komentować zdjęcia i odpowiadać na komentarze innych osób. Warto śledzić profile innych osób. Często odpłacają się one wówczas tym samym. Dobrze jest śledzić profile, które są związane z tą samą tematyką. Więcej na ten temat znaleźć można w serwisie ExitDoor Magazine.
Jak zarabiać na Instagramie?
Jednym z najpopularniejszych i zarazem najskuteczniejszych sposobów zarabiania na Instagramie jest tzw. marketing afiliacyjny, którego popularność cały czas rośnie. Afiliacja to nic innego jak promowanie danego produktu i otrzymywaniu prowizji od jego sprzedaży. Dzisiaj nie ma chyba blogerów i osób ze świata show businessu, które nie promowałyby produktów swoich partnerów biznesowych za pomocą specjalnych postów. Aby korzystać z marketingu afiliacyjnego wcale nie trzeba być profesjonalistą. Kluczem do sukcesu jest prawidłowe dobieranie hasztagów.
Innym sposobem na zarabianie na Instagramie jest sprzedaż tzw. postów sponsorowanych. W ten sposób zarobić można naprawdę sporo. Posty sponsorowane to oczywiście fotografie i filmy promujące dane produkty czy marki. Na ogół są one odpowiednio podpisane. Warto jednak zadbać o to, aby promowane produkty pasowały do profilu prowadzonego na portalu. Dobrze jest reklamować te marki, które rzeczywiście są godne polecenia, i z których korzysta się na co dzień.
Narzędzie indaHash - jak zarabiać dzięki Instagramowi?
Narzędzie indaHash powstało po to, aby uprościć proces nawiązywania współpracy między użytkownikami Instagramu oraz markami, które chcą się za pomocą portalu reklamować. Dzięki indaHash można tworzyć skuteczne kampanie reklamowe i to bez konieczności szukania godnych uwagi blogerów itd. Nie trzeba marnować czasu na podpisywanie umów czy negocjowanie warunków współpracy.
Firmy i agencje reklamowe zarejestrowane na indaHash tworzą kampanie marketingowe i określają, jakie osoby są mile widziane jako ich członkowie. Kluczowe znaczenie ma nie tyle ilość followersów na Instagramie, ale i ich wiek, płeć czy zainteresowania. Dzięki szczegółowo określonym kryterium można trafić do osób, które są daną tematyką rzeczywiście zainteresowane. Aby móc zarabiać na Instagramie dzięki indaHash należy posiadać co najmniej 700 obserwatorów na Instagramie. Początkowo jest się poddawanym również wstępnej weryfikacji.
Sprzedawanie prywatnych zdjęć na Instagramie
Na Instagramie można również zarabiać, sprzedając swoje prywatne fotografie. Instagram to bowiem miejsce nie tylko dla profesjonalnych fotografów, ale i osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z fotografią. Robione przez siebie zdjęcia można sprzedawać nie tylko firmom, ale i osobom indywidualnym. W celu zdobycia potencjalnych klientów warto pamiętać w tym przypadku o dobrze dopasowanych hasztagach. Dzięki nim można dotrzeć do szerszej grupy osób, które być może będą zainteresowane zakupem fotografii. Oczywiście do każdego zdjęcia należy dodać wcześniej znak wodny, który usuwa się dopiero po wykupieniu fotografii. W sieci nie brak również serwisów, które pomagają w procesie sprzedaży zdjęć na Instagramie.
Jeśli prowadzenie konta na portalu się znudzi można też rozważyć jego sprzedaż. W internecie są serwisy pośredniczące w sprzedaży kont. Można też tego dokonać za pomocą portali aukcyjnych. Warto jednak pamiętać, że tej decyzji cofnąć nie można.