Prowadzenie bloga jest praktyką bardzo popularną. Sfera blogowa każdego dnia tworzy mnóstwo ciekawych i merytorycznych wpisów, jednak nie wszystkie trafiają do szerokiej publiczności.
Wskazówki zostały opracowane przez agencję marketingu internetowego i pozycjonowania http://1stplace.pl.
1. Poprawne dobieranie słów kluczowych
Jeżeli w danym momencie mamy wenę do stworzenia wpisu, powinniśmy najpierw rozpocząć od odpowiedniego wyboru tytułu. Tytuł jest praktycznie najważniejszym elementem dla wyszukiwarki Google w której chcemy, aby nasz blog się pojawiał (oczywiście na jak najwyższych pozycjach, ponieważ przekłada się to na ruch na naszym blogu). Aby w pełni wykorzystać potencjał tytułu warto skorzystać z narzędzia udostępnianego przez Google - https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/Home. Keyword Planner da nam podgląd na popularność słów kluczowych, których będziemy chcieli użyć w tytule wpisu. Może okazać się, że np. wyrażenie kluczowe „sukienka na ślub” będzie znacznie rzadziej wyszukiwane niż np. „sukienki ślubne”. Dzięki poprawnemu dobraniu wyrażeń kluczowych będziemy mieli możliwość dotarcia do większej ilości czytelników.
2. Optymalizacja treści
O optymalizacje treści wpisu powinniśmy dbać zawsze po jego wstępnym utworzeniu. Każdy wpis powinien posiadać nagłówki w postaci < h1 >, < h2 >, itd., które roboty wyszukiwarki traktują jako ważne. Każdy nagłówek powinien nawiązywać do wyrażeń kluczowych umieszczonych w tytule, jeżeli chcemy wzmocnić efekt pozycjonowania danego wpisu. Odpowiednie ustawienie formatowana poszczególnych fragmentów tekstu, również jest istotne – trzeba zadbać, aby słowa kluczowe których używamy oraz ważne fragmenty zostały pogrubione. Wyrażenia kluczowe koniecznie powinny być obecne w tekście.
3. Nazwy grafik/zdjęć
Bardzo popularny błąd, który popełniają również doświadczeni blogerzy to brak odpowiedniego nazywania zdjęć oraz atrybutów alt w kodzie źródłowym strony. Zdjęcia oraz grafiki, które chcemy umieścić we wpisie powinny pierwotnie zostać odpowiednio nazwane oraz zawierać wyrażenia kluczowe. Przykładowe zdjęcie sukni ślubnej powinno odbywać się według następującego schematu: biała-suknia-ślubna.jpg. Należy również pamiętać, aby podczas nazywania zdjęć i grafik, nie używać znacznika „_”.
4. Długość i jakość wpisu
Każdy wpis, który tworzymy powinien być wartościowy merytorycznie oraz wyczerpywać obrany temat. Trzeba zadbać o to, aby każda osoba odwiedzająca blog, znalazła tam odpowiedzi / informacje na wszelkie nurtujące ją pytania. Jest to świetny sposób, żeby budować przywiązanie użytkowników do naszego bloga jako wartościowego źródła informacji. Długość wpisu ma również znaczenie dla pozycjonowania - wpis powinien zawierać przynajmniej 250 - 300 słów.
5. Linkowanie wewnętrzne
Jeśli posiadamy już jakaś bazę wpisów, to warto je edytować i zaprosić swoich czytelników do przeczytania kolejnych. Można to łatwo uczynić podlinkowując we wpisie odpowiednie słowa kluczowe. Najlepiej, aby podlinkowane słowo kluczowe nawiązywało tematycznie do podlinkowanego wpisu.
6. Profile w social media
Profile w mediach społecznościowych powinien posiadać każdy bloger. Oprócz dodatkowej możliwości zbierania ruchu na blog oraz większego zaangażowania czytelników, budujemy również większe zaufanie.
Poniżej przykładowe profile społecznościowe z których warto korzystać:
- Facebook,
- Twitter,
- Snapchat,
- Instagram,
- Tumblr,
- Pinterest.